Tika aku di sini

Tika aku di sini
Memandangmu, menunggumu, memanggilmu, merinduimu, mencarimu, mendakapi, berbicara denganmu, melagu pilu. Syukurku atas pertemuan itu, redhaku atas perpisahan itu, doaku yang terbaik buatmu..amin

Bisikan ombak..

Pada nyanyian ombak malam yang memukul pantaiku cuba coretkan sebuah harapan sebuah nukilan....dan perasaan yang tidak pernah luntur dari sudut hati, mesra pada senyuman…

Tidak hairan akan mereka yang tidak sudi mendengar…entah pada siapa ingin ku tuju coretanku..Entah lurus entah tidak bicara ku…ada budi ada ingin ada sudi berbicaralah kita..

Walaupun pada nada dan irama yang berbeza..Sukarnya meramal perasaan ku sendiri…zahirku tidak terucap..Demi masa berjalan gagah…ku susuri dengan lesu. Ku kutip ku atur dengan penuh ketabahan. Ku susun ku kumpul menjadi simpulan madu, menjadi ukiran kukuh dan menjadi hiasan pujukan jiwa…

Bisikan rasa..

Bila hati menyentuh rasa yang sama, jiwa melahirkan perasaan yang indah.. Bila kata mengusik minda akal mengujudkan reaksi berbeza.. Hati, jiwa, akal dan minda bersimpul mati menjadi satu.. Carilah sebutir permata dalam timbunan kaca walaupun dijarimu terluka.. tiada cinta yang lebih hakiki selain cinta Ilahi…

Bisikan perindu...

Rindu ku susut di celah nyanyi angin kasih, kutaruh di pura waktu, bermusim ku simpan resah. Biar waktu dan pasir itu berserakan. Biarkan cahaya itu memancar menyala pada suram alam maya.

Engkau tiba bagaikan pelangi, tak bercahaya namun kau berseri. Tapi cukup menghiburkan hati ini... Seharian bersamamu tak terasa saat yang berlalu. Bagai pelangi petang kau kan pergi jua...

Monday, March 12, 2007

berilah tajuk apa saja...

assalamualaikum wbt..
awak moga tenang dan bahagia selalu disamping tugas2 harian.emm..buat apa skang ni ye...masak..?masak pa..?ke masak hati...?hehehe tak yah masak la hati tu......memang tengah menggelegak tu...sat g masak la...kita makan sama2...heheheh boleh kan..

awak..
dah kuar tadi..naik solat.bagi sejuk sume..bagi hilang setan yang bergayutan...saya bukan suka2 nak marah wak..paling tak suka..tetapi sehari2 sket sebanyak saya rasa masak da dgn perangai awak..walau tak sepenuhnya....mcm sebelum ni..kita chat...saya rasai perubahan awak..saya tanya2 nape...tak mau kata...last2 baru tau..hana ada msg...dah saya pun tak mau ungkit papa...mcm awak kata...carik sambungkan...terhenti teruskan...saya tak simpan papa..kecik ati..marah ati..abis..abis..da.

awakk
walau tak pernah terungkap,walau tak pernah terucap,walau tak pernah tertambat,walau tak pernah tersumbat....hehehehe..air kan tetap terus mengalir...mengalir dan mengalir...walau deras...walau lesu...walau sesekali berombak...pantai tetap tabah menerima apa saja pukulannya...kan itu hanya pukulan nasib...yang sering kau katakan..yang sering kau ajar...tabah la...redha la...selain dari itu..apa yang mampu kulakukan..?kukatakan..?pada alam yang diam membisu....saat semua jadi gerhana...akulah batu-batuan tempat airmu mengalir...deraslah...lajulah...tentunya tidak punya rasa...

awak..
ada yang berkata....maaf jika terlalu kerap diucap suatu masa akan hilang makna dia...tapi kataku...maafkan aku hari ini...semalam...kelmarin...kerana hadirnya aku tidak pernah membuahkan bahagia walau sekelumit cuma...yang tak pernah berjaya aku lakukan ialah, untuk lupakan awak.walau dimana...walau kemana..sebaris nama..Ruhid...tak pernah melepaskan saya...dan selalu saja aku berpaut padanya...walau ada tikanya pautan ku terasa goyah...tetapi azam yang kukuh tidak mau melepaskan...cuma itu kekuatan yang membuatkan aku tidak pernah terdampar...

wak...senyumlah...bulan pun kan tersenyum...

No comments: