Tika aku di sini

Tika aku di sini
Memandangmu, menunggumu, memanggilmu, merinduimu, mencarimu, mendakapi, berbicara denganmu, melagu pilu. Syukurku atas pertemuan itu, redhaku atas perpisahan itu, doaku yang terbaik buatmu..amin

Bisikan ombak..

Pada nyanyian ombak malam yang memukul pantaiku cuba coretkan sebuah harapan sebuah nukilan....dan perasaan yang tidak pernah luntur dari sudut hati, mesra pada senyuman…

Tidak hairan akan mereka yang tidak sudi mendengar…entah pada siapa ingin ku tuju coretanku..Entah lurus entah tidak bicara ku…ada budi ada ingin ada sudi berbicaralah kita..

Walaupun pada nada dan irama yang berbeza..Sukarnya meramal perasaan ku sendiri…zahirku tidak terucap..Demi masa berjalan gagah…ku susuri dengan lesu. Ku kutip ku atur dengan penuh ketabahan. Ku susun ku kumpul menjadi simpulan madu, menjadi ukiran kukuh dan menjadi hiasan pujukan jiwa…

Bisikan rasa..

Bila hati menyentuh rasa yang sama, jiwa melahirkan perasaan yang indah.. Bila kata mengusik minda akal mengujudkan reaksi berbeza.. Hati, jiwa, akal dan minda bersimpul mati menjadi satu.. Carilah sebutir permata dalam timbunan kaca walaupun dijarimu terluka.. tiada cinta yang lebih hakiki selain cinta Ilahi…

Bisikan perindu...

Rindu ku susut di celah nyanyi angin kasih, kutaruh di pura waktu, bermusim ku simpan resah. Biar waktu dan pasir itu berserakan. Biarkan cahaya itu memancar menyala pada suram alam maya.

Engkau tiba bagaikan pelangi, tak bercahaya namun kau berseri. Tapi cukup menghiburkan hati ini... Seharian bersamamu tak terasa saat yang berlalu. Bagai pelangi petang kau kan pergi jua...

Tuesday, March 13, 2007

baca...fahami...hayati...

emmm..ye la..awak cakap ja...bila datang sket ujian awak lari dari saya...awak jauh dari saya...awak tak peduli saya...dimana awak..?saya tercari2 ternanti...tapi awak tak kunjung tiba...rajuk..menjauh...menyepi...pada saya awak ada dimana...di ranting di dahan di lembah di padang ....saya pada awak...?tak de..?kalau awak ingat saya...awak tak menjauh dari saya...
awak..


saya tak minta apa2 dari awak...cuma jika awak blh seketika dok fahami..kalau awak tak sanggup jadi saya pun tak pa...tak yah.cuma fahami seketika....tapi kalau awak tak punya masa untuk memahaminya pun tak pe..saya tak marah.
jgnla sekejap awak mcm ni..sekejap awak ok..sekejap lagi awak sepi.saya malu je.walau awak kata,awak la tongkat saya..awak la bahu saya...tapi tak..ada tika awak biar saya sendiri...saya tercari mana tongkat saya...?mana bahu saya yang menopang..?mana...?mana..?
tah la wak..

saya tak tau kata apa...satu hari ni sekali pun awak tk sudi msg saya kan...?kenapa..?apa salah saya..?slalu hadir je bertanya khabar berita...?awak banyak benda dalam hidup ni blh menggembirakan kita...kehadiran seorang sahabat...yang memberi telinga utk mendengar...memberi bibir untuk saya tersenyum.....walau awak dimana2 saya rasa awak ada...ada je..tak pernah menjauh...kemana2...awak tak pernah tinggal..walau awak marah saya...walau awak rajuk dari saya..walau awak sepi dari saya...itulah keistimewaannya...tapi awak tak pernah tau kan..?awak tak pernah percaya kan..?

yang slalu awak kata...awak bukan siapa2...awak menumpang cuma...awak kata saya tak pernah ingat awak...awak kata awak malu cuma awak je teringat2..dan mcm2 lagi...bahagia la dgn hana...bla..bla...awak..awak dgn cara awak.....tiap manusia itu berbeza2...kita takkan dapat semua kebahagiaan/ketenangan dengan setiap seorang.sebab masing2 ada cara dia..kalau mcm tu takkan lahir pepatah 'rambut sama hitam,hati lain2'...apa maksud dia..?so..awak lain..dan orang lain lain.takkan sama.never!kalau ada persamaan pun sedikit not overall.

saya sakit hati bila awak cakap2 mcmtu..bukan sakit hati marah.bukan sakit hati benci.tapi sakit hati terasa.sebab awak tak pernah percaya saya.awak...kalau awak nak tau...saya ni jenis yang susah orang nak approach.bukan saya sombong tak.saya dgn hal saya.saya pun tak pandai nak ngorat2 orang.bila saya percaya awak..bila saya beri awak gambar saya..bermakna awak sebagian dari diri saya.saya susah nak percaya org.tapi bila saya beri kepercayaan sampai bila2 tapi sekali saya hilang kepercayaan.no more.

saya kuar dulu..sunyi arini tanpa satupun msg dari awak.awak tima kasih.tima kasih.walau awak mcm chipsmore..kadang ada slalu...kadang kejap2...kadang tak de lansung...tima kasih kerana sudi hadir mewarnai kanvas kehidupan saya...walau corak yang dilakar berbeza2...tetap bermakna buat diri saya.indah lakarannya...agung pemilikannya.saya terima ja...selain tu apa yang boleh saya buat..?perlukah saya menangisi nasib suratan takdir..?awak takkan pernah tau..awak takkan pernah dengar..tak pe wak..saya masih terus hidup je..walau luka..walau bahagia..walau ria...

salam dari kejauhan.



Assalamualaikummmm.
sayang...sayang..sayang..
***Aku ada untuk kamu...aku akan pergi tika kamu tidak mahu...aku akan menyayangi kamu di mana saja kamu...kerana aku ada di dalam hatimu. Senyumlah..kerana pertemuan yang lalu.


nov 27 2006

No comments: